Här kan man ju egentligen göra precis hur man vill men här är iallafall min variant :)

250gr färs
250gr krossade tomater (utan salt)
2 morötter
1 palsternacka
1/4 vitlök solo
1/2 gul löl
2 dl vatten
1 dl mjölk
oregano, paprika, basilika, svartpeppar
 
175gr risoni (pasta som ser ut som ris)
 
Lägg färsen i en kastrull med 1 dl vatten . Låt koka tills färsen är genomkokt.Häll sedan i krossade tomater, krydda efter behag och låt stå och småputtra. Skala morötterna och palsternackan och skala vitlöken. och riv sedan dessa med en grov och ingen finriv. Själv använde jag mig utav skalaren och gjorde som när man skalar dem :) . Hacka löken .Lägg grönsakerna i en gryta med 1 dl vatten och låt småkoka med lock ca 10 min . Ta sedan grytan med grönsakerna och häll i mixern och mixa till en slät puré och tillsätt 1 dl mjölk. Häll sedan i färsblandningen .Mixa bara en kort stund .
Koka pastan , gärna lite överkokt . 
Blanda ner pastan i färsen . OBS mixa ej efter du tillsatt pastan ! Beroende såklart på hur pass puréigt du vill ha det till din bebis . Min är 8,5 månad så därför försöker jag att inte göra maten alltför slät !
 


 
 
 



 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej